Pamatujete si na holčičku z obalu Granka? Takto vypadá dnes

Veroničinu fotografii pořídil v ateliéru. Cílem bylo vytvořit přívětivý, rodinný obal, který by oslovil děti i rodiče. A povedlo se. Holčička s hrnkem kakaa si rychle získala sympatie a její tvář se stala neoddělitelnou součástí značky. Vítězný návrh přinesl otci 2000 Kčs, ale malá „modelka“ za svou slávu žádnou odměnu nedostala. Dnes by taková kampaň znamenala desítky tisíc korun a možná i smlouvu s agenturou.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Nestlé (@nestleczsk)

Veronice je dnes 49 let a má tři děti

Z malé holčičky je dnes dospělá žena. Veronice Fojtů je 49 let, má tři děti a žije zcela obyčejným životem bez záře reflektorů a reklamních kampaní. Na focení si sice úplně nevzpomíná, ale podle svých slov ví, že se v ateliéru svého otce často motala kolem nejrůznějších grafických návrhů. Kromě slavného Granka tam vznikaly i obaly na žvýkačky Bajo a Pupu, které si mnozí pamatují ze školních let. Její tvář zůstala v paměti několika generací. I když ji na ulici dnes už nikdo nepoznává, občas prý slýchá, že „byla součástí dětství“ lidí, kteří vyrůstali v 80. a 90. letech.

Obal Granka se měnil, ale holčička zůstala legendou

Původní papírové krabice Granka se od roku 1997 změnily na modernější tmavomodré balení. V roce 2004 se objevily první limitované edice s puntíkatými hrnečky a v roce 2016 přišly dokonce malované a plechové edice – zlaté a tmavomodré. Obal se tedy měnil, ale pro mnohé zůstává tou „pravou“ verzí právě s holčičkou Veronikou. Zajímavostí je, že původní design měl u spodní hrany hnědý pruh s bílým nápisem, což byl tehdejší způsob, jak zdůraznit informace o výrobku.

Granko je pro mnohé víc než jen nápoj. Je to připomínka dětství, prázdnin u babičky a večerních pohádek. A právě tvář malé Veroniky Fojtů dodala produktu lidský rozměr, který reklama dnes často postrádá.